شکلات سوئیسی، شیرینی فرانسوی، برنج سرخ شده و اردک فیلیپینی در حد رویایی خوشمزه هستند؛ اما نه برای همه عاشقان غذایی که برای چشیدن طعم تمامی غذاهای عجیب به گوشه و کنار دنیا سفر می‌کنند. در دنیا تنوع غذایی زیادی وجود دارد، اما برای چشیدن سمفونی طعم‌های متنوع باید از خانه خارج شده و سفر کنید. زیرا برای حس کردن طعم واقعی هر یک از این غذاهای محبوب، باید شبیه محلی‌ها غذا بخورید. شما می‌توانید غذاهای فرانسوی، چینی، تایلندی و هندی را از رستوران‌ سفارش داده و درخانه خودتان بخورید؛ اما طعم و عطر واقعی غذا حاصل دستان باتجربه‌ای است که آن را تهیه می‌کند. اما برای چشیدن این شگفتی‌های پنهان باید در رستوران‌ محلی و مثل اهالی آن کشور غذا بخورید. در این‌جا لیستی از غذاهای محبوب دنیا آورده‌ایم که با خوردن هر یک از آن‌ها هر چیز دیگری را فراموش می‌کنید.

غذای اندونزیایی

غذای اندونزیایی

غذاهای رستوران‌ اندونزیایی شاید یکی از متنوع‌ترین غذاها در جهان است. این غذاها در تمامی جهان شناخته شده و بیش از همه مورد تقدیر قرار گرفته‌اند و متاثر از هند، اسپانیا، شرق خاورمیانه، چین، پرتغال و ژاپن هستند. تنوع قومی به وضوح در انواع غذاهایی که مردم اندونزی درست می‌کنند، انعکاس یافته است. این غذاهای خوشمزه سرشار از ادویه‌‌جات، نارگیل، بادام زمینی، برنج و ساتای است.

غذای مکزیکی

غذای مکزیکی 

غذاهای رستوران‌ مکزیکی شامل هر طعمی می‌شود؛ از تندی و شیرینی تا ترشی. این غذاها نیز همانند غذاهای چینی یا فرانسوی پیچیده و مرکب از چند چیز هستند. این غذاها ترکیبی از طعم‌های مختلفی ‌است که غذای مکزیکی را تبدیل به غذای مورد علاقه خیلی‌ها می‌کند. این غذاها به خاطر انواع ادویه‌جات و فلفل و تزئینات رنگارنگ آن، معروفند. در غذای مکزیکی شاید بیش از هر غذای دیگری از فلفل تند چیلی استفاده می‌شود و این فلفل‌ها اغلب به عنوان چاشنی غذا هستند و حرارت نمی‌بینند.


غذای چینی


غذای چینی

مطمئنا باید در یک رستوران‌ چینی رشته فرنگی یا نودل، برنج سرخ شده و منچوری خورده باشید. اما حتما باید یک بار طعم واقعی این غذاها را در چین بچشید. شاید هیچ‌وقت طعم غذاهای چینی نزدیک‌تان را دوست نداشته‌اید. اما یک وعده غذای چینی واقعی طعمی قوی‌ دارد، سبک و اغلب ارزان‌قیمت است و نکته مهم این‌که تاریخچه این غذاها معمولا  به چند هزار سال قبل برمی‌گردد.

غذای ایتالیایی

غذای ایتالیایی 

اگر طرفدار سفت و سخت پیتزا و پاستا هستید باید بدانید از کجا می‌آیند. بله این تنها یک مثال لذیذ از غذاهای ایتالیایی است. پیتزا غذایی است که به‌علت تردی و مواد اولیه غنی آن در تمام دنیا معروف است. این غذای محبوب، در طول 2400  سال درخلال تمامی تحولات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تکامل یافته است. غذای رستوران‌ ایتالیایی تحت تاثیر غذاهای یهودی، رومی، یونانی و اتروسکی بوده است.

غذای اسپانیایی

غذای اسپانیایی

مردم معمولا زمانی به سمت غذاهای اسپانیایی روی می‌آورند که می‌خواهند غذاهای سبک و سبزی‌دار مصرف کنند. این غذا به داشتن گوشت، مرغ و سبزیجات برگ‌دار معروف است. میزان روغن استفاده‌ شده در اغلب این غذاها از هر غذای دیگری در دنیا بیشتر است. شاید به این دلیل که این غذاها بسیار متاثر از غذاهای دریایی هستند. غذاهای اسپانیایی یک رژیم مدیترانه‌ای معمول است. 

غذای فرانسوی

غذای فرانسوی

طعم‌های بی‌اندازه زیاد غذاهای رستوران‌ فرانسوی با کلمات قابل توصیف نیستند. در فرانسه همه نوع غذایی یافت می‌شود؛ Bonbons شگفت انگیز، ماهی و خورش گوشت گاو. فرانسوی‌ها در انتخاب غذا بسیار تنوع‌گرا و شگفت انگیزند. دفعه بعدی که گذرتان به فرانسه افتاد ماهی دلپذیر و خورش گوشت گاو را از دست ندهید.


غذای ترکیه

غذای ترکیه

اگر کشوری در جهان وجود داشته باشد که واقعا درباره طعم غذا جدی و سخت‌گیر باشد، ترکیه است. مردم ترکیه تمام سبزیجات موجود در دنیا را به خوشمزه‌ترین شیوه ممکن می‌پزند. با توجه به نزدیکی این کشور به دریا، غذاهای دریایی بسیاری در هر رستوران‌ این کشور موجود است. هم‌چنین ترکیه برای دسرهایی که مردم آن درست می‌کنند، معروف است و در کمال تعجب، این دسرها بدون شکر هستند. آن‌ها از طعم‌ها و چاشنی‌های مختلفی برای شیرین کردن دسرهای سالم و خوشمزه استفاده می‌کنند.


غذای هندی


غذای هندی

غذاهای رستوران‌ هندی یکی از متنوع‌ترین و محبوب‌ترین غذاها در سراسر جهان محسوب می‌شوند. تنوع غذاها نسبت مستقیمی با تنوع زبانی، آداب و رسوم و فرهنگ در این کشور دارد. غذاهای هندی را می‌توان به چهار قسمت اصلی تقسیم کرد: شمالی، جنوبی، غربی و شرقی. اکثر غذاهای هندی الهام گرفته از از ودایی، جینی و باورهای بودایی هستند. بعضی از غذاها نیز توسط مهاجمان خارجی، حاکمان و بازرگانان وارد این کشور شده‌اند. 

غذای ژاپنی

غذای ژاپنی 

سوپ، برنج، نودل، سوشی، گوشت و پنیر سویا، ژاپن تعداد محدودی غذا دارد؛ اما این غذاها جهان را با طعم خود تحت تسلط در آورده‌اند. غذاهای رستوران‌ ژاپنی به دلیل کم چرب و سهل‌الهضم بودن محبوب هستند. غذاهای ژاپنی در سراسر جهان استفاده می‌شوند و سرآشپزها سعی کرده‌اند از غذاهای قدیمی، غذاهای مختلف جدیدی درست کنند. گرچه هیچ چیز نمی‌تواند جای غذاهای اصلی و خوشمزه ژاپنی را بگیرد. 

غذای تايلندی

غذای تايلندی

غذاهای تایلندی اغلب با غذاهای چینی اشتباه گرفته می‌شوند و اغلب مردم هر دو را یکی تصور می‌‌کنند. برنج اصلی‌ترین جزء این غذاهاست. این غذاها ترکیب کاملی از طعم‌های شیرین، تلخ و شور هستند. در واقع این غذاهای تایلندی از معدود غذاهای جهان هستند که بین چهار طعم اصلی شامل شیرینی، شوری، ترشی و تلخی توازن برقرار کرده‌است. غذاهای تایلندی عموما با ادویه‌جات کمی آماده می‌شوند.

منبع : Topyaps