در اکثر نقاط دنیا تابستان بهترین زمان برای بازسازی منازل است. البته تاثیر مثبت روزهای آفتابی به خصوص در زمان‌هایی که نیاز به بازسازی فضای بیرونی خانه وجود دارد بر کسی پوشیده نیست. اما تعیین زمان مناسب برای بازسازی خانه‌ها مسئله‌ای فراتر از دقت به دمای هوا است. در بسیاری از مواقع تعیین یک زمان مناسب برای بازسازی خانه می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های بازسازی شود. اگر چه بهار و تابستان فصول مناسبی برای بازسازی خانه به‌نظر می‌رسند؛ اما در حقیقت بهترین زمان برای بازسازی منازل زمانی است که هزینه شما حداقل باشد.

زمان مناسب برای بازسازی خانه و درک صحیح عرضه و تقاضا

رابطه بین عرضه و تقاضا همواره ثابت بوده و این رابطه همواره یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای بهای یک کالا و یا خدمات است. در ابتدا باید در نظر داشت قیمت مصالح ساختمانی مانند سیمان، الوار و رنگ؛ در طول سال با توجه به فصل و تقاضا برای خرید این مصالح، متفاوت خواهد بود. شاید بهترین زمان برای بازسازی خانه زمانی نباشد که مصالح کم‌ترین قیمت را دارا هستند؛ اما این زمان بهترین زمان برای برنامه‌ریزی برای بازسازی خانه است. چرا که با برنامه‌ریزی مناسب در این زمان می‌توانید مصالح مورد نیاز خود را با قیمت مقطوع و مناسب تهیه و انبار کنید. هم‌چنین پیمانکارانی که در فاصله کمتر از 10 کیلومتری با خانه شما قرار دارند احتمال کم‌تری برای تأخیر یا اشتباه در خصوص تامین کالای سفارش داده خواهند داشت.

درک و انتخاب بهترین زمان برای بازسازی خانه تنها به قیمت مصالح ساختمانی محدود نمی‌شود؛ بلکه یکی از فاکتورهای موثر در تعیین این زمان در دسترس بودن پیمانکار است.

زمانی که پیمانکارتان مشغله زیادی دارد زمان مناسبی برای بازسازی نیست

 آیا تا به‌حال تجربه رفتن به‌ رستوران در زمان اوج تقاضای ناهار یا شام را داشته‌اید. اگر چنین تجربه ای را داشته باشید؛ می‌توانید این مطلب را درک کنید که در زمان‌های اوج کار ممکن است از کیفیت کار کاسته شود. لذا زمان‌های خاصی نیز در طول روز وجود دارد که می‌توان خدماتی باکیفیت‌تر دریافت نمود. بنابراین می‌توان گفت درک و انتخاب بهترین زمان برای بازسازی خانه تنها به قیمت مصالح ساختمانی محدود نمی‌شود؛ بلکه یکی از فاکتورهای موثر در تعیین این زمان در دسترس بودن پیمانکار است. همان‌گونه که در رستوران‌ها انتظار اشتباه در ساعات پرترافیک وجود دارد، در صورتی که یک پیمانکار پر‌مشغله باشد، انتظار می‌رود که احتمال خطا یا پایین آمدن سطح کیفی کار او بیشتر شود. بهترین زمان برای سپردن کار به یک پیمانکار زمانی است که فرصت کافی برای انجام کار شما را داشته باشد.
در بسیاری از نقاط، شروع یک پروژه بازسازی در زمان‌های خاصی از سال ناممکن خواهد بود. به‌طور مثال ساختن یک استخر و حوض در حیاط منزل در هنگام زمستان و یخ‌زدگی زمین کاری ناممکن و بسیار سخت و هزینه‌بر خواهد بود. در این‌صورت با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توانید پروژه خود را قبل از شروع ترافیک کاری برای پیمانکارتان، شروع کنید که با این‌کار علاوه بر کاهش هزینه‌ها احتمال خراب شدن پروژه و یا رخداد اشتباهات کاری به مقدار بسیار زیادی کاهش خواهد یافت. به هر حال بهترین زمان بازسازی خانه در فصول بدون تقاضا و خارج از زمان‌های متداول می‌باشد.

منبع : Homeadvisor