معمولا همیشه اتفاقات زیادی در پذیرایی خانه در جریان است و این امر فقط محدود به فعالیت‌های صورت‌ گرفته در آن نیست. با توجه به این‌که در اتاق پذیرایی، مبلمان و اثاثیه‌ زیادی همراه با اکسسوری‌ها و دیوارها، وجود دارد، درهم و برهم شدن این وسایل خیلی آسان است. اما اگر در انتخاب‌ وسایل، یک ترکیب رنگ خاص در ذهن داشته باشید و آن را رعایت کنید، به طرح همگونی در دکوراسیون داخلی خواهید رسید که ظاهر بسیار مطبوعی خواهد داشت و موجب آرامش ذهن و جسم می‌شود.
در این‌جا محبوب‌ترین ترکیب رنگ‌های مربوط به پذیرایی، با تمامی جزئیات به شما ارائه می‌شود.

دیوارهای پر از چین و شکن سفید + جزئیات و خرج‌کارهای مشکی + مبلمان پر رنگ

اگر کالکشن زیبایی از  مبلمان دارید که می‌خواهید آن‌ها را به نمایش گذاشته و پز دهید، بهتر است حتما استفاده از دیوار سفید دارای چین و شکن را به‌عنوان رنگ پس‌زمینه دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید. برای این‌که دیوار از یکنواختی در بیاید می‌توانید برخی جزئیات مشکی رنگ را لحاظ کنید. برای رنگ مبلمان نیز می‌توانید از رنگ‌های مکمل مثل انواع آبی، قهوه‌ای و تن طلایی استفاده کنید.

دیوارهای رنگ کرمی نزدیک به سفید + مبلمان مشکی و خاکستری

برای داشتن ظاهری زیبا و خیره‌کننده در دکوراسیون داخلی می‌توانید از رنگ‌های سفید، سیاه و خاکستری استفاده کنید. سفید را روی قسمت‌های بزرگ‌تر، مثل دیوارها و سقف، به‌کار ببرید؛ و سپس خاکستری را در قسمت‌هایی با اندازه متوسط، مثل کاناپه، کف و سطح رویین میز، استفاده کنید. در نهایت با اضافه‌کردن جزئیات، اثاثیه و لوازم جانبی ثابت به رنگ مشکی طرح را تمام کنید.


اگر به‌دنبال ظاهر ملایم و دل‌باز اسکاندیناوی هستید، بهتر است دیوارها را به‌رنگ خاکستری میانه رنگ‌آمیزی کرده و مبلمان را به رنگ خاکستری تیره انتخاب کنید.


دیوارها و مبلمان و اثاثیه خاکستری + اکسان چوبی

اگر به‌دنبال ظاهر ملایم و دل‌باز اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی هستید، بهتر است دیوارها را به‌رنگ خاکستری میانه رنگ‌آمیزی کرده و  مبلمان را به رنگ خاکستری تیره انتخاب کنید. برای این‌که به سالن پذیرایی کمی گرمی و روح بدهید می‌توانید از دیوار اکسان یا همان دیوار اصلی چوبی یا یک تابلو یا آویز یا جسم تزئینی چوبی استفاده کنید. 

دیوارهای خاکستری + اشیای تزئینی سفید + مبلمان سیاه و سفید

اگر خواستار یک ظاهر اسکاندیناوی بین‌المللی و تاثیرگذارتر هستید، از رنگ‌های خاکستری، سیاه و سفید غافل نشوید. برای سطوح بزرگ‌تر نظیر دیوارها، کف و سقف از رنگ خاکستری استفاده کنید و سپس برای اشیا و قسمت‌های با اندازه متوسط مثل کاناپه، میزها واطراف شومینه، از رنگ سفید بهره بگیرید. خطوط سیاه و سفید را به‌دکور و رنگ‌های موجود در اتاق اضافه کنید. برای گرم‌تر کردن فضا و ترکیب رنگ‌های موجود نیز می‌توانید از اجسام کوچک و کلیدی قهوه‌ای یا رنگ چوب استفاده کنید.

دیوارهای سبز و برنزه یا قهوه ای مایل به زرد + اکسان‌های چوبی

اگر  مبلمان بسیار کمی دارید و منظره اتاق مشرف به آب است و می‌توانید از آن لذت ببرید، باید از رنگ‌های مکمل آبی استفاده کنید: سبز و قهوه‌ای. برای دیوار اکسان یا همان دیوار اصلی از رنگ سبز خیلی کم‌رنگ استفاده کرده و سپس بقیه دیوارها را به رنگ برنزه در بیاورید و از هر فرصتی برای اضافه کردن چوب و اشیا چوبی استفاده کنید. کف و سقف نیز می‌توانند چوبی یا به رنگ چوب باشند؛ اما استفاده از مبلمان و اثاثیه دیوار چوبی راه حلی بسیار عالی است.

اگر به‌دنبال ظاهری سنتی و قدیمی و آرامش‌بخش هستید، بهتر است از رنگ‌های کلاسیک خنثی استفاده کنید.


دیوارهای برنزه و سفید + مبلمان بژ و چوبی

 اگر به‌دنبال ظاهری سنتی، قدیمی و آرامش‌بخش در دکوراسیون داخلی هستید، بهتر است از رنگ‌های کلاسیک خنثی استفاده کنید. دیوارها را به رنگ برنزه با حاشیه‌ها و گوشه‌هایی از سفید در آورید. برای  مبلمان هم بهتر است از راحت‌ترین انواع آن به رنگ بژ یا کرم رنگ استفاده کرده و از چوب‌های تیره برای میزها و قفسه‌ها بهره ببرید.

دیوارهای سفید و خاکستری + مبلمان و اکسان‌های خاکستری

یک ظاهر کلاسیک دیگر؛ اما این یکی برای اتاق‌هایی که خیلی نورگیر هستند مناسب است. دیوارهای خاکستری روشن همراه با حاشیه‌ها و گوشه‌هایی به رنگ سفید به روشن‌تر شدن فضا کمک می‌کند و حتی می‌توان در این راستا از  مبلمان با تن‌های مختلف خاکستری در اتاق استفاده کرد و به اتاق فضایی مرتب و منظم بخشید.

دیوارهای سفید + حاشیه‌ها و تزئینات چوبی + جزئیات مشکی + مبلمان قهوه‌ای

برای داشتن ظاهری وسترن و گرم و صمیمی و مدرن در دکوراسیون داخلی می‌توانید از دیوارهای سفید با حاشیه‌ها و خرج‌کارهای چوبی استفاده کنید. سپس به سراغ  مبلمان چرمی قهوه‌ای رفته و برای زیبایی بیشتر کمی جزئیات مشکی به طراحی اتاق اضافه کرده و برای ایجاد تعادل می‌توان از اکسسوری‌های آبی بهره برد.

برای اضافه کردن کمی جذابیت و انرژی به یک اتاق با سبک سنتی، می‌توان دیوارها را به رنگ آبی روشن همراه با خرج‌کارهای سفید در آورد.


دیوارهای آبی + حاشیه‌ها و خرج‌کار سفید + اکسان‌های طلایی

برای اضافه کردن کمی جذابیت و انرژی به یک اتاق با سبک سنتی در دکوراسیون داخلی، می‌توان دیوارها را به رنگ آبی روشن همراه با خرج‌کارهای سفید در آورد و سپس از تعداد زیادی اکسان طلایی در تزئینات، لوازم دکوری و اکسسوری‌ها مثل آینه، استفاده کرد. با اضافه کردن چند جسم چوبی و چند اکسسوری قدیمی و سنتی آبی رنگ، فضایی زیبا و آرامش‌بخش خواهید داشت.

دیوارهای خاکستری + حاشیه‌ها و خرج‌کار سفید + مبلمان چوبی

در نهایت برای داشتن یک فضای سنتی کاملا شکیل در دکوراسیون داخلی باید دیوارها را به رنگ خاکستری همراه با حاشیه‌ها و خرج‌کارهای سفید رنگ‌آمیزی کرد. برای مبلمان بزرگ‌تر مثل کاناپه و صندلی‌ها هم می‌توان از دیگر تن‌های رنگ خاکستری بهره برد. با استفاده از اکسان‌های چوبی قوی و پررنگ هم می‌توان ظاهری کلاسیک و آرامش‌بخش در اتاق پذیرایی ایجاد کرد.

منبع : Houzz