نقل مکان به خانه‌ای جدید و تبدیل دکوراسیون داخلی آن به خانه رویایی‌تان، کمی دلهره‌آور به نظر می‌رسد. اما برای این‌که در خانه‌ای اصطلاحا جا بیفتید و محیط آن را دلچسب، راحت و دوست‌داشتنی کنید نیازی نیست سال‌ها منتظر بمانید. پر کردن خانه با وسایل مورد علاقه‌تان که برای شما معنای خاصی دارند باعث می‌شود حس کنید در خانه خودتان هستید و از دکوراسیون داخلی خانه‌تان لذت ببرید.

اشیای جمع‌آوری شده

در طراحی دکوراسیون داخلی اشیایی که پیدا کردید و دوست دارید را به نمایش بگذارید. سنگ‌های کوچک یادگاری از سفرهایی که رفته‌اید، شاخه‌های درختان از جنگل‌های اطراف، یا یک کاسه پر از سنگ‌های شیشه‌ای رنگی. می‌توانید این اشیا را در دکوراسیون داخلی منزل و در قفسه‌ها، روی میز و یا روی شومینه یا طاقچه‌ها قرار دهید.

کتاب‌های جلد کاغذی

در دکوراسیون داخلی بسیاری از خانه‌ها، شاهد قفسه‌هایی پر از کتاب‌ با جلدهای قطور و ضخیم هستیم. اما بگذارید واقع‌بین باشیم. گاهی حتی این کتاب‌ها ورق نیز نمی‌خورند و فقط برای پر کردن قفسه‌ها و دکوراسیون داخلی خریداری می‌شوند. بسیاری عاشق خانه‌هایی هستند که پر از کتاب‌های کاغذی است که به‌راحتی می‌توانم آن‌ها را برداشت. اگر شما هم این‌طور فکر می‌کنید و از کتاب‌های جلد کاغذی که در اثر زیاد خوانده شدن بخشی از جلد آن‌ها پاره شده و بیشتر از کتاب‌های چاپ ویژه و دارای جلد ضخیم لذت می‌برید؛ آن‌ها را درمعرض دید بگذارید.

اگر شما از لامپ‌ و نورهای بالای سر و لامپ‌های سقفی خوش‌تان نمی‌آید. بهتر است بدانید یک لامپ رومیزی با نور خوب، یا یک لامپ کف یا چراغ‌های مخصوص مطالعه بهترین نورها برای مطالعه هستند.

لامپ‌های مناسب برای کتاب‌خوانی

اگر شما از لامپ‌ و نورهای بالای سر و لامپ‌های سقفی خوش‌تان نمی‌آید. بهتر است بدانید یک لامپ رومیزی با نور خوب، یا یک لامپ کف یا چراغ‌های مخصوص مطالعه بهترین نورها برای مطالعه هستند. معمولا در یک چنین اتاقی همه دوست دارند یک بغل کتاب هنری بردارند، روی بالشت‌ها لم بدهند، پاها را دراز کرده، چراغ رومیزی را روشن کرده و مدت‌ها همان‌جا بنشینند.

یک بار ثابت یا یک بار چرخ‌دار

چنان‌چه نوشیدن نوشیدنی یا چای یکی از اتفاقات خوب روزانه در زندگی شماست، داشتن یک بار کامل با لیوان، میکسر و نوشیدنی‌های مختلف روی آن یکی از لوازم خانه و دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. گرچه امروزه اکثرا مراجعه به کافه‌ها نیاز به وجود بار در خانه را از بین می‌برد، باز هم داشتن آن می‌تواند حس خوبی به خانه بدهد.

استفاده بی‌پروا از انواع بالشت‌ها و کوسن‌ها

با فکر ست بودن و هماهنگی صد درصد تمامی اجزا و لوازم خانه خود را محدود نکنید. بالشت‌ها و کوسن‌ها هر طرح و جنسی می‌توانند داشته باشند: مخملی، سوزن‌دوزی، پولک‌دوزی، گلیم‌بافت و یا حتی دارای عکس یک سگ بول‌داگ یا تصویر پرچم یک کشور، برای انتخاب بالشت‌ها و ترکیب آن‌ها هیچ قانون سخت‌گیرانه و خاصی وجود ندارد. هرچه تعداد این بالشت‌ها در دکوراسیون داخلی بیشتر باشد، پیدا کردن فضایی برای نشستن روی مبل‌ها سخت‌تر می‌شود؛ اما با این وجود ترکیب رنگ‌ها، طرح‌ها و پارچه‌های مختلف بسیار دوست‌داشتنی است. هیچ چیدمان خاصی برای آن‌ها وجود ندارد و فقط یک قانون کلی در موردشان حاکم است: نباید با این بالشت‌ها کشتی گرفت و آن‌ها را خراب کرد.

هنر یکی از بهترین شیوه‌هایی است که با کاربرد آن در دکوراسیون داخلی می‌توانید مهر حضور خود را به خانه بزنید.

ایجاد گالری هنری روی دیوار

هنر یکی از بهترین شیوه‌هایی است که با کاربرد آن در دکوراسیون داخلی می‌توانید مهر حضور خود را به خانه بزنید. بهترین نکته درباره گالری تابلوهای آویز به دیوار این است که می‌توانید تمامی تصاویر مورد علاقه خود را در کنار یکدیگر قرار دهید. این تصاویر شامل نقاشی کودکان، نقاشی‌هایی که از یک نمایشگاه محلی یا در سفرهای‌تان خریداری کردید، پوسترهای موزه‌ها، عکس‌های خانوادگی، نقشه‌ جهان و کارت پستال‌ها و حتی تعداد زیادی نقاشی‌های اعداد است.

قرار دادن لوازم خاص روی گل‌میزها و میزهای قهوه‌خوری

اشیای مورد علاقه‌تان، دسته‌ای زیرلیوانی، کتاب‌ و مجلات، یک ذره‌بین برای مواقعی که می‌خواهید نوشته‌های ریز روزنامه را بخوانید، و یک جعبه برای گذاشتن تمامی ریموت کنترل‌ها درون آن. خلاصه تمام چیزهایی که هنگام استراحت روی کاناپه نیاز دارید باید روی میز و در دسترس‌تان باشند. می‌توانید در هنگام چیدمان وسایل یکی از لوازمی که خودتان جمع‌آوری کرده‌اید را نیز روی میز قرار دهید.

آتش روشن در شومینه که دسته‌ای هیزم می‌تواند مکمل آن باشد

شومینه‌ای که در آن آتشی روشن نباشد و دسته‌‌های چوب و کبریت‌های بلند کنار آن، لخت به نظر می‌رسند. چند تکه هیزم درون شومینه بگذارید و آن را روشن کنید تا فضای خانه عالی شود.

پهن کردن فرش برای جلوه دادن به دکوراسیون داخلی می‌تواند یکی از اولویت‌های مهم باشد.

فرش‌های روی هم پهن شده

گاهی وقتی به خانه جدید نقل مکان می‌کنیم، پهن کردن فرش را به آخرین مرحله موکول می‌کنیم و سعی می‌کنیم تا سایز مناسب برای اتاق را پیدا کنیم و این پروسه آن‌قدر طول می‌کشد که گاهی کاملا فراموش می‌کنیم که به فرش نیاز داریم. تهیه و پهن کردن فرش را در اولویت دکوراسیون داخلی قرار دهید. چند فرش ایرانی با اندازه‌های مختلف را روی زمین کنار یا روی یکدیگر پهن کنید. ممکن است از ظاهر آن خوش‌تان بیاید و  آن را عضو دائمی دکور خانه کنید.

تابلو اعلاناتی که نیاز به پونزهای زیادی دارد

آویختن یک بورد یا تابلو اعلانات به دیوار برای نصب برنامه و زمان‌بندی روزانه، بلیط‌ها، کارت‌های دعوت، عکس، دستور پخت غذاهایی که می‌خواهید امتحان کنید و کارت پستال روی آن، ایده بسیار خوبی است. البته بگذریم که امروزه اکثر موارد ذکر شده به‌صورت دیجیتال و الکترونیکی هستند و روی گوشی‌ها ذخیره می‌شوند. در هر صورت اهمیتی ندارد، گاهی روش‌های قدیمی خیلی بهتر و جذاب‌تر هستند. تابلوی اعلانات چه کنار در نصب شود، چه در اتاق کار یا در اتاق بازی، همواره روش بسیار خوبی برای ثبت گزارشی از زندگی متغیر شماست و به دکوراسیون داخلی خانه روح و شخصیت می‌دهد.

منبع : Houzz